Als school vinden we het belangrijk om onze ambities te kunnen realiseren. In overleg met leerlingen, ouders, personeelsleden en andere belanghebbenden is er daarom gekozen voor een viertal speerpunten :
Het begrip vertrouwen is onlosmakelijk verbonden met deze speerpunten. Vertrouwen vormt namelijk de basis voor de manier waarop we met elkaar omgaan en werken.
Hieronder staan de verschillende speerpunten verder toegelicht.
Motiveren
Om leerlingen te motiveren, vinden we het belangrijk om ze eigenaar te laten zijn van hun eigen leerproces. Daarom betrekken we ze bij het aanbod en bieden we onderwijs op maat door te kijken naar het niveau, het tempo en de aanleg. Ook laten we de leerlingen waar mogelijk hun eigen keuzes maken. Dit realiseren we door bijvoorbeeld projectmatig onderwijs aan te bieden bij vakken als technologisch design en Onderzoek en Ontwerp (O&O). Daarnaast krijg je als leerling de mogelijk om Cambridge Engels en flexuren te volgen, maar ook om deel te nemen aan en Parascholaire activiteiten. Bij verschillende vakken worden keuzes geboden over de aanpak.
Samenwerken
Als school vinden we het belangrijk om samen te werken. Niet alleen tussen leerlingen onderling en tussen de docenten en de leerlingen, maar ook tussen verschillende vakken. Ook willen we samenwerken met basisscholen, het MBO, het HBO (Utrecht) en de universiteiten (Utrecht en Nijmegen).
Het verschil maken
We willen het verschil maken door een veilige en uitdagende omgeving te bieden aan de leerlingen en het personeel. Dit willen we realiseren door keuzes te bieden, projectmatig te werken, invloed te geven waar mogelijk en maatwerk te bieden.
Betrekken
We vinden het belangrijk om leerlingen en ouders te betrekken bij de activiteiten die we bieden. Klankbordgroepen in de brugklas, de oudervereniging, de DMR en het leerjaaroverleg in de verschillende afdelingen zijn daar een goed voorbeeld van. Het leveren van kwaliteit en een zo optimaal mogelijk resultaat voor de leerling staat daarbij centraal.